Sipariş iadesi

Ürün İade Bilgileri

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun

Ürününüzü/Ürünlerinizi teslim aldığınız veya siparişi verdiğiniz tarihinden itibaren “Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler” ile ürününüzün/ürünlerinizin kusurlu/arızalı/bozuk olması halleri haricinde - 14 (on dört ) gün içinde almış olduğunuz ürününü ambalajını açmadan/tahrip etmeden/bozmadan, ürünü kullanmadan teslim aldığınız şekli ile iade edebilirsiniz. Ürünü, ürün faturası, sipariş numaranızı da içeren bir dilekçe veya iade formu ile "kargo ücretini ödemek koşulu ile" iade ediniz.

MADDE 5- CAYMA HAKKI

ALICI, işbu sözleşmenin 6. Maddesinde belirtilen istisnalar hariç olmak üzere sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 14 gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI'ya teyidi alınmak suretiyle faks, e-mail, veya sürekli bir veri taşıyıcısı ile bildirimde bulunulması ve ürünün 6. maddede belirtilen ve cayma hakkının şartlı olarak kullanılabileceği ürünlerin ambalajının açılmamış, ürünlerin kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI'ya teslim edilen ürünün SATICI'ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 10 gün içinde ürün bedeli ALICI'ya iade edilir. 4077 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUNUN 4. MADDESİ GEREĞİNCE TÜKETİCİ, SATIN ALDIĞI AYIPLI MALI DEĞİŞTİRME HAKKINA SAHİPTİR. Bu hak kitap, dergi, cd, dvd vb ürünlerde sınırlı olup, ürünün kusurlu olma koşuluna bağlıdır. 

Ürün, hasarlı, kırık bir şekilde ulaştı ise ne yapabilirim?

Hasar Tespit Tutanağı” ile bunu belgelemeniz durumunda işlem yapılmaktadır.

Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Esasları Hakkında Yönetmelik

Sevkiyat sırasında zarar gördüğünü düşündüğünüz paketleri teslim aldığınız firma yetkilisi önünde açıp kontrol ediniz. Eğer üründe herhangi bir zarar varsa kargo firmasına tutanak tutturarak ürünü teslim almayınız. Ürün teslim alındıktan sonra kargo firmasının görevini tam olarak yerine getirdiğini kabul etmiş olduğunuzu unutmayınız. 

Hangi ürünleri iade edemem?

“Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler”e konu olan ürünlerin ambalajı açıldığı an ve kullanıcı hatası sonucu kusurlu/arızalı/bozuk hale gelen ürünlere iade işlemi yapılamamaktadır.

Alışveriş Prosedürü

Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş ve sair şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez.

Müşteri ürünü, kendisine teslim edildiği andaki durumu ile geri vermekle ve kullanım söz konusu ise kullanma dolayısıyla malın ticari değerindeki kaybı tazminle yükümlüdür. Yukarıdaki şartlara uygun hallerde iade edilen ürünlerde kargo ücreti müşteri tarafından ödenecektir.

Müşterinin ürünü iade etmesi veya alışverişinden cayması halinde, iade edilen ürün Bize ulaştığı andan itibaren on (10) gün içerisinde ürün bedeli iade edilir. Kredi kartına ürün iade bedeli bankanız tarafından 2-6 hafta arasında yapılmaktadır. Bu sürede firmamızın tasarrufu bulunmamaktadır.

Satıcı; Üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma vesair durumları tespit ettiği hallerde ve ürünün müşteriye teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi halinde ürünü iade almayacak ve bedelini iade etmeyecektir.

MADDE 6- CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER

Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmeleri, fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen mallara ilişkin sözleşmeler, tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmeler, tüketici tarafından ambalajının açılmış olması şartıyla, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler, gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler, bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmeler, elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler, ile ayrıca, niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünler, tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, kitaplar, e-kitaplar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler, elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen mallar için cayma hakkı kullanılamaz. Aşağıdaki ürünlere ilişkin sözleşmelerde cayma hakkının kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış/kullanılmamış olması şartına bağlıdır;

* Her türlü yazılım ve programlar,

* DVD, VCD, CD, UMD, disket, dergi ve kasetler vs. gibi ses ve görüntü kayıtları,

* Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit v.b),

* Kitap, Dergi

* Vücut ile temas etmesi sebebiyle hijyenik nedenlerden dolayı her türlü kulaklık

* Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler , tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünlerin iadesi mümkün değildir

İade ürünlerimi tarafınıza nasıl gönderebilirim?

İade etmek istediğiniz ürün(ler) için “İletişim” sayfasının “Bize Yazın” bölümünden “İADELERİNİZ İLE İLGİLİ SORULARINIZ” başlığını seçiniz. İlgili alanları doldurarak “GÖNDER” tuşuna basınız. Talebiniz tarafımıza ulaştığında, ürünü/ürünleri nereye göndermeniz konusunda yönlendirileceksiniz.

İadeye gönderdiğim ürünleri nasıl takip edeceğim?

Tarafımızca teslim alınan ürünün/ürünlerin ambalajı ve aksesuarları kontrol edilecektir. İade işleminin onaylanması durumunda; işleminiz gerçekleşecek ve iadeye yönelik mail ile bilgilendirme alacaksınız.

İadem kabul edilmez ise ne olur?

İadesi kabul edilmeyen ürünler, tarafınıza geri gönderilmektedir.

Aldığım ürün kusurlu/arızalı/bozuk değil ancak gene de farklı bir ürünle değiştirmek istiyorum. Değişimi nasıl yapabilirim?

Satın aldığınız ürün(ler) kusurlu/arızalı/bozuk değilse, sitedeki başka bir ürün ile değişimi maalesef yapılamamaktadır. Ancak ürünü iade edip, bedel iadesi talep edebilme veya değiştirmek istediğiniz ürünü tarafımıza gönderip, sitedeki hesabınıza ürün bedeli tutarında hediye çeki tanımlanmasını talep edebilme haklarına sahipsiniz.

Aldığım ürün, kusurlu/arızalı/bozuk olarak tarafıma geldi veya ürün sonradan kusurlu/arızalı/bozuk hale geldi, ne yapmalıyım?

“Bize Yazın” bölümünden “ARIZALI ÜRÜNLERİNİZ İLE İLGİLİ SORULARINIZ” başlığını seçiniz ve ilgili alanları doldurarak “GÖNDER” tuşuna basınız.. Talebiniz tarafımıza ulaştığında, ürünü/ürünlerinizi nereye göndermeniz konusunda yönlendirileceksiniz.

Kusurlu/arızalı/bozuk çıkması veya sonradan kusurlu/arızalı/bozuk hale gelmesi nedeni ile size gönderdiğim ürün(ler) için kargo ücreti alıyor musunuz?

Hayır.

Sipariş verdiğim ürünlerin tamamı paketin içinden çıkmadı. Ne yapmayalım?

Öncelikle;

Faturanızdaki ürünlerle paketin içinden çıkan ürünleri kontrol edin.

Siparişiniz parçalı/kısmen gönderildi ise;

Faturada/irsaliyede yer alan ürünlerle paketiniz içinden çıkan ürünler aynı olacaktır. Ayrıca faturanızın/irsaliyenizin hemen alt tarafında “**Siparişinize ait diğer ürün(ler) tedarik sürecindedir.” şeklinde bilgi yer aldığını göreceksiniz. Bu durumda tarafınıza gelen paketi kabul edebilirsiniz.

Faturanızda/irsaliyenizde yer alan ürünlerin tamamı paketiniz içinden çıkmadı ise;

Durumu kargo elemanının şahitliğinde tutanağa geçirmelisiniz ve ilgili tutanağı destek@altinnokta.com.tr adresine gönderin. Mailiniz tarafımıza ulaştığında ürününüz/ürünleriniz tarafınıza sevk edilecek aksi halde bedel iadesi sağlanacaktır.

“Faturada/irsaliyede yer alan ürünler ile paket içinden çıkan ürünler farklı, ne yapmayalım?

Tarafınıza gelen ürün/ürünler size ait değil ise; paketi kabul etmeyerek kargo görevlisine teslim ediniz ve bu durumu destek@altinnokta.com.tr adresine bildiriniz. Veya 0 232 441 25 95 no’lu Müşteri Hizmetleri numaramızdan destek alabilirsiniz.